Jag och min cykel kommer få uppleva mycket tillsammans!

Haha herregud.. Ibland undrar jag hur fasen turkarna har fått sina körkort, måste vara väldigt enkelt att ta körkort här nere. Nästan så jag tror att man kan få körkortet i ett flingpaket ;)

Jag cyklar ju som sagt var till jobbet och jag har än så länge varit nära till att bli påkörd.
Första gången var när jag var på väg till jobbet förra veckabn. På vägen till jobbet har jag ganska mycket medfart så det går ganska snabbt och det är inte allt för mycket trafik på morgonen. Nu var jag uppe i en bra fart då det kändes mer som att jag åkte moppe än att jag  cyklade men eftersom jag har lovat min mamma att vara försiktig på min racer cykel så går jag ALLTID av cykeln när jag ska gå över vägen och så bromsar jag alltid in jättesakta när det kommer småvägar där bilar kan köra ut.
Iallafall så var det en sån där liten utfart så jag bromsade in för jag såg att det kom en bil, bilen stannade så jag tänkte att han förmodligen såg mig och skulle släppa förbi mig eftersom jag va precis vid infarten. Needå, istället när  jag är precis framför bilen då börjar han gasa och jag får köra rakt ut i vägen, haha.. Hoppas ingen såg mig.

Men idag kändes det som jag va med i något idiot program på tvn, ni vet sånna där program då dom visar filmklipp när någon trillar och slår sig eller vad som helst, och alla skrattar.

Jag var påväg hem från jobbet idag. Kommer till en ganska så osäker korsning, stiger av cykeln för att gå över vägen. Då kommer det massa bilar så jag får snällt vänta. Står en bil parkerad på vägkanten flera meter framför mig. Så jag håller koll på alla bilar som kör förbi mig och försöker hitta tillfälle att gå över vägen. Vänder mig om och den där parkerade bilen står nu bara några cm från mig och rullar mot mig. Hade jag inte vänt mig om så hade jag blivit påkörd. Jag lyfter upp cykeln UNDER ARMEN haha, och slänger mig upp på trottoarkanten med cykeln under ena armen. Bilen fortsätter backa och jag ger tecknet vafan-håller-du-på-med till föraren och han sträcker upp handen och säger hej? Haha... 
Ni kan ju tänka er alla som såg mig. 

Ska bli spännande och se vad som kommer ske under mina cykelturer till och från jobbet den här säsongen, nästan så man skulle kunna ha en gissningstävling om jag kommer bli påkörd eller inte, haha!

Sitter och skrattar åt dessa pinsamma korkade situationer men va inte oroliga, jag är väldigt försiktig och uppmärksammad i  trafiken här nere :)

Ikväll är jag ensam hemma. Tayfur är och tittar den omtalade matchen Galatasaray-Real Madrid med Kadir ikväll. TÄNK OM DU HADE SUTTIT HÄR MED MIG IKVÄLL LOUISE!! Men vet ni? På tisdag är min vän på hemmaplan igen. Så ni kan ju gissa vad jag  ska göra på onsdag :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gaaaah!! Nu blir jag jätteorolig. Jag hoppas att ingen kommer någonsin köra på dig. Det får dom inte!!

Åhh, snart är det onsdag!!! :)

2013-04-04 @ 18:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0