Check-in Check-out

Idag blev det en lång och ganska så stressig dag på jobbet. Lördag är det verkligen fullt upp på jobbet hela dagen lång. Jag jobbade 9-18.00 idag men stannade kvar till kl.19.00 för det behövdes verkligen. Men jag älskar mitt jobb så det gjorde mig ingenting alls.
Många tycker om att skoja med mig på jobbet och den senaste veckan så har det varit tre stycken som har lyckats lura mig.
Idag stog jag och höll på och skriva in nya gäster i systemet då hör jag "Nemen tjenare Sandra från Öland" gissa om jag blev helt virrig i huvudet. Kollade upp och visste direkt  att jag hade sett ena människan förut, någonstans. Och hur i hela friden visste människan vem jag va? Så jag sa "Hej hej" och visste inte hur jag skulle fråga ifall vi kände varandra eller inte haha. Så sa den ena "Ja det är ju jag från släkt träffen på Öland.. Sandra i Algutsrum" 
Jag har aldrig varit på släktträff i Algutsrum (ett ställe på Öland som ligger ca 3 km från Färjestaden som jag kommer ifrån) men jag va ändå tvungen att fråga när den släkt träffen va. Haha, precis som att jag kaaanske hade varit på släkträff ändå. Så typiskt vi mig. Men jag va ju säker på att jag sett människan någonstans förut.
Till slut blev jag helt virrig för jag ville verkligen komma på vart och när jag sett människan. Till slut gav dom med sig och vi hade ju inte alls träffats på någon släktträff i Algutsrum  på Öland. Dock hade han släkt och familj på Öland i just Färjestaden. Men det va inte där träffats utan för två år sedan på Sidefesten så va han med och gick på modevisningen för Marias Butik och människan heter Rikard :)
Tänk att jag visste innerstinne att jag sett honom någonstan, och även om det bara va i några minuter så kunde jag allt komma ihåg det. Helt otroligt vilket minne man kan ha ibland va, tillochmed jag blir förvånad haha ;) Jag brukar nämligen ALDRIG komma ihåg folk som jag träffat på. Pinsamt men sant. Så kommer ni till Side Resort i sommar så bli inte förvånaden och jag inte minns er även om det va fem minuter sedan vi pratade, haha!

Igår så hade vi en mysig dag med Louise här hemma, vi åt massa onyttigt och pratade oss igenom en hel dag. 
Och för er som kommer till Side så måste ni gå in till Marias Butik och hälsa. Louise jobbar nämligen om kvällarna i några veckor innan det är dags för henne att klämma ut ungen ;) 

Nu ska jag tvinga mig själv in i duschen och sen soooova..
Förresten så har Belma massa utslag på kroppen.. Jag är nu inte 100% på om det va vattkoppor som hon hade när hon va minder för dom utslagen hon har nu ser mer ut som det.. Men imorgon är Tayfur ledig och Belma hemma med honom och vi håller alla tummar och tår att det bara är myggbett eller värmeutslag. Ingen av oss kan vara hemma nämligen!! Så jäkla jobbigt. Vill att min lilla tjej ska få vara riktigt frisk nu!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej,jag läser din blogg eftersom jag själv åker till Side och tycker det är kul o se vad som händer på denna underbara plats.Jag undrar över vilka vaccinationer barnen får i Turkiet är det samma som i Sverige? Hur vanligt är det med t ex med mässling?

Svar: Hej! Det är samma vaccinations system som i Sverige och dom far även vaccination mot tbc här nere.
Sandra

2013-05-05 @ 09:00:07
Postat av: Louise i Turkiet

HAHAHAHA jag bad Rickard och hans bror att hälsa till dig ifrån mig. Och igår sa dom att 'åh vi träffade Sandra från Öland' också berättade dom hela historien. Hahaha jag stod och skrattade skitlänge. Dom skulle ju bara hälsa!!


Hahaha tänk om vattnet går när jag står där i butiken. Vad gör jag dåååå? HAHAHHA jag kan se det framför mig...panik!

2013-05-05 @ 13:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0